Prawie 43 proc. Polaków w tym roku na pojedynczy prezent chce wydać 51–100 zł
Jak pisze "Rzeczpospolita" z badania UCE Reseach i Grupy Blix, które gazeta poznała jako pierwsza, wynika, że 21 proc. konsumentów zapowiada skupienie się na sklepach internetowych, co oznacza spadek r./r. o 3 pkt proc. Z kolei głównie w kanale stacjonarnym chce kupować 17,4 proc.
"Niemal 60 proc. konsumentów zapowiada, że zakupy świąteczne chce zrobić zarówno online, jak i stacjonarnie" - wynika z badania.
Gazeta podkreśla, że listopad i grudzień to dla wielu sektorów handlu kluczowy okres w roku.
Niemal 70 proc. konsumentów chce kupować na prezent kosmetyki, ponad 60 proc. – zabawki, a niemal co drugi – słodycze. Co trzeci badany wskazuje takie pozycje, jak perfumy czy ubrania.
Większość ankietowanych planuje przygotować prezenty dla czterech – pięciu osób. Ankietowani wskazali, że w tym roku na pojedynczy prezent planuje wydać 51–100 zł (42,9 proc.). Z kolei przedział 101–200 zł wskazało 32,1 proc. badanych. (PAP)
aop/ mrr/